Meer lezen over klanttevredenheid in de branche?

Volg ons op Linkedin

Richtlijnen review schrijven

Uw mening is van belang

Bedankt dat u interesse heeft om uw mening met ons te delen! Wij vinden het belangrijk dat u en anderen toegang hebben tot betrouwbare en heldere informatie over apotheken. Uw mening draagt daaraan bij. Daarnaast willen de aangesloten apotheken graag leren van uw ervaringen. In al onze vragenlijsten krijgt u de vraag om een review te schrijven over uw algemene ervaring met de apotheek. Op deze pagina vindt u verschillende richtlijnen voor het schrijven van zo’n review.

Tips voor het schrijven van goede reviews

Goede reviews zijn er in alle vormen en maten. Hier zijn enkele tips waarmee u aan de slag kunt:

1 Wees informatief en inzichtelijk

Zorg dat uw review relevant en specifiek is en dat u erin beschrijft wat u bij de apotheek hebt ervaren. Vertel daarbij waarom u dit wel of niet goed vond. Geef aan wat de apotheek speciaal maakt.

2 Wees oprecht

Mensen lezen reviews om meer informatie te krijgen over echte ervaringen van echte mensen, dus wees oprecht. Beperk uw reviews tot uw eigen, directe ervaring met de apotheek. Probeer uw ervaring zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven, inclusief positieve en negatieve aspecten.

3 Toon respect

We verwachten niet dat elke interactie met de apotheek perfect is. Soms zult u negatieve feedback willen delen. Mocht u gefrustreerd zijn, probeer uw kritiek dan opbouwend te verwoorden. De apotheek kan dan de feedback gebruiken om te verbeteren.

4 Schrijf een stijlvolle review

Mensen besteden meer aandacht aan wat u zegt wanneer u aandacht aan uw review besteedt. Houd het leesbaar. Vermijd het gebruik van veel hoofdletters en interpunctietekens. Correct taalgebruik: controleer uw spelling en gebruik geen scheldwoorden. Kies de juiste lengte: laat vooral weten wat er opmerkelijk is aan uw apotheek.

Zijn er reviews die niet worden geplaatst?

We plaatsen reviews die relevant, nuttig en betrouwbaar zijn. De redactie van apotheek.tevreden.nl zal bepaalde reviews blokkeren wanneer deze een van de volgende punten bevatten:

1 Ongepaste of onwettige inhoud

We willen een verzorgde gebruikerservaring bieden aan alle gebruikers. We kunnen reviews blokkeren die onwettige inhoud of een link naar dergelijke inhoud bevatten, of inhoud die het beleid van apotheek.tevreden.nl schendt. We kunnen ook reviews blokkeren die plagiaat bevatten of zijn gekopieerd van andere sites.

2 Niet-relevante reviews

Een review moet uw persoonlijke ervaring met de apotheek beschrijven. Plaats geen reviews op basis van de ervaringen van anderen, of die niet gaan over de apotheek. U mag reviews niet gebruiken voor persoonlijke aanvallen, tirades of hetzes. Gebruik reviews ook niet om onjuiste informatie over de apotheek te melden.

3 Belangenverstrengeling

Reviews zijn alleen waardevol wanneer ze eerlijk en onpartijdig zijn. Zelfs wanneer een review goed bedoeld is, kan belangenverstrengeling leiden tot verminderde betrouwbaarheid van een review. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om geld of goederen aan te bieden of te accepteren voor het schrijven van positieve reviews of negatieve reviews over een concurrent. Plaats ook geen reviews namens anderen en wees eerlijk over uw identiteit of band met de organisatie.

4 Herleidbare gegevens

Reviews die persoonlijke informatie bevatten zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers zullen wij niet publiceren. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon, zoals de CEO, de blonde receptioniste, etc., zullen niet geplaatst worden. Apotheek.tevreden.nl markeert alle reviews die niet aan bovenstaande criteria voldoen en zal deze niet plaatsen.

Kan een apotheek een review verwijderen?

Een apotheek kan een review als ongepast melden bij apotheek.tevreden.nl. Vervolgens zullen wij controleren of de review bovenstaande richtlijnen schendt. Alleen wanneer dit het geval is, zal de review geblokkeerd worden. Het oordeel dat de respondent velt in de review is op zichzelf geen reden om deze niet te plaatsen.

Zowel de apotheek als apotheek.tevreden.nl willen reviews inzetten als transparante manier om klanten hun positieve en negatieve meningen te laten delen. Apotheek.tevreden.nl bemiddelt niet in geschillen en laat de review online staan.

Indien een apotheek een negatieve review ontvangt, zal apotheek.tevreden.nl deze organisatie juist aanmoedigen in overleg met de klant te treden. We weten dat een negatieve review frustrerend kan zijn, maar de apotheek wordt hierdoor niet ontmoedigd. Juist het in overleg treden met de klant om samen een oplossing te zoeken maakt dat een negatieve ervaring vaak in een positieve kan worden omgebogen. En dat is precies waarvoor deze is ontwikkeld: klanttevredenheidsonderzoek én klanttevredenheidsservice!